Reklama:

 

Gwarancja na AliExpress – jak z niej skorzystać?

Gwarancja na AliExpress jest systematycznie wprowadzaną opcją, z której skorzystać mogą wszyscy kupujący, o ile ją wykupią. Taka gwarancja nie jest gwarancją sprzedawcy, a AliExpress i to serwis jest odpowiedzialny za jej obsługę. Jak z niej skorzystać? Zapraszamy do poradnika.

UWAGA! TWG nie obsługuje już gwarancji na AliExpress. Aktualnie zajmuje się tym Allianz! 

Czym jest gwarancja na AliExpress?

Gwarancja na AliExpress nie jest typową gwarancją do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni. Obejmuje ona początkowo telefony, ale z czasem da się zauważyć, że zaczyna obejmować też pozostałą elektronikę jak i inne przedmioty.

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystać

Na czym polega gwarancja na aliexpress? Wykupując ją, mamy rok czasu na wymianę wadliwego sprzętu na nowy! Przykładowo telefon nie zostanie naprawiony, a wymieniony na nowy egzemplarz w ciągu 10 dni.

Za obsługę gwarancji na AliExpress odpowiada The Warranty Group, firma która swoją siedzibę ma w USA i działa na rynku od ponad 50 lat.

Gwarancja na aliexpress jak skorzystać

Gwarancja na AliExpress – jak z niej skorzystać?

Aby móc ubiegać się o gwarancję na AliExpress musimy ją oczywiście zakupić wraz z produktem. Gdy spełniamy ten warunek, wchodzimy w nasze zamówienia i obok reklamowanego towaru wybieramy „Submit a warranty request”.

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystać

Otworzy nam się okno, które jest swego rodzaju panelem gwarancyjnym. Zobaczymy w nim status reklamacji itp. Aby zgłosić chęć reklamacji, musimy tutaj wcisnąć jeszcze raz „Submit a warranty request”.

Jeżeli nie możesz skorzystać ze zgłoszenia przez AliExpress, użyj tego linku:
TWG formularz zgłoszeniowy

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystaćZostaniemy przeniesieni na formularz gwarancyjny The Warranty Group, w którym musimy zaznaczyć czego oczekujemy. Oczywiście w tym przypadku zaznaczamy „Service Request” (1) i wciskamy przycisk Submit (2).

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystaćTeraz zostaniemy przeniesieni do formularza, który może być dosyć skomplikowany w wypełnienu, gdyż wymaga odpowiedzi po angielsku. UWAGA! Pytania w tym formularzu mogą się różnić w zależności od produktu! Szczegóły wypełnienia tego formularza, wraz z innymi przykładami można znaleźć na naszym forum dyskusyjnym w tym temacie.

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystać
Kliknij by powiększyć.

Po wypełnieniu formularza wysyłamy go wciskając przycisk Submit. Zobaczymy w nowym oknie potwierdzenie przyjęcia naszego zgłoszenia.

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystaćAliexpress Buyer ID – skąd je zdobyć?

Problemem może być uzyskanie naszego Buyer ID. Można podać nasz login do AliExpress w postaci maila, ale nie o to tutaj chodzi. Aby uzyskać nasz identyfikator, musimy wejść w „Account Settings” następnie z lewej „Edit Settings” i na środku „Edit Member Profile”

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystaćPrzejdziemy teraz do ustawień naszego konta na AliExpress, tutaj znajdziemy nasz Buyer ID, który widnieje pod nazwą Your member ID.

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystaćCo dalej?

Gdy wyślemy formularz, może się zdarzyć że otrzymamy maila z informacją o konieczności wypełnienia nowej wersji formularza. Jak nowy formularz wygląda możecie zobaczyć na naszym forum w tym temacie. Nie będziemy wydłużać tego poradnika. Osoby, które „ogarniają” temat same sobie poradzą, a nowe zapraszamy do wyjaśnienia na forum.

Jeżeli jednak wszystko przebiegło pomyślnie i nasze zgłoszenie zostało przyjęte, zostaniemy o tym poinformowani mailem i otrzymamy nasz numer zgłoszenia, który jest bardzo istotny w dalszym procesie gwarancyjnym.

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystaćW mailu tym otrzymamy też instrukcje co mamy zrobić dalej, na jaki adres wysłać przesyłkę i co ta przesyłka ma w sobie zawierać.

UWAGA! Na opakowaniu koniecznie napiszmy TWG <numer zgłoszenia> jak na zdjęciu poniżej:

gwarancja na aliexpress jak z niej skorzystaćRównież warto kartkę z tym kodem umieścić w samym pudełku. Mamy wtedy pewność, że przesyłka zostanie prawidłowo zinterpretowana.

Wysyłkę musimy zlecić na nasz własny koszt i od momentu zgłoszenia reklamacji, mamy na to 30 dni. Zalecam wysyłać przesyłki kurierem by mieć 100% pewności, że towar dotrze do adresata.

W razie pytań lub wątpliwości i ewentualnych problemów – zapraszamy na nasze forum dyskusyjne do tego tematu!

 

Reklama:

57 KOMENTARZE

  1. witam, podpowiedzcie co w mojej sytuacji można zrobić, może ktoś to już przerabiał, a mianowicie: odesłałem do serwisu HONOR 8, a po miesiącu dostałem P8 lite, czyli model dużo niższy, czy oni przysyłają co im w rękę wpadnie, wydaje mi się, że powinienem dostać taki sam model, a jeśli np. nie jest już produkowany to podobnej klasy, lub zwrot pieniędzy, co mogę teraz zrobić ktoś podpowie ?

  2. witam, podpowiedzcie co w mojej sytuacji można zrobić, może ktoś to już przerabiał, a mianowicie: odesłałem do serwisu HONOR 8, a po miesiącu dostałem P8 lite, czyli model dużo niższy, czy oni przysyłają co im w rękę wpadnie, wydaje mi się, że powinienem dostać taki sam model, a jeśli np. nie jest już produkowany to podobnej klasy, lub zwrot pieniędzy, co mogę teraz zrobić ktoś podpowie ?

  3. witam, podpowiedzcie co w mojej sytuacji można zrobić, może ktoś to już przerabiał, a mianowicie: odesłałem do serwisu HONOR 8, a po miesiącu dostałem P8 lite, czyli model dużo niższy, czy oni przysyłają co im w rękę wpadnie, wydaje mi się, że powinienem dostać taki sam model, a jeśli np. nie jest już produkowany to podobnej klasy, lub zwrot pieniędzy, co mogę teraz zrobić ktoś podpowie ?

  4. Aktualnie załatwiałem sprawę przez TWG – telefon wysłany kurierem 2 tygodnie temu do:
    iQor Global Services Poland, Sp. z o.o.
    Szajnochy, 85-738 BYDGOSZCZ
    Po 3 dniach dostałem z TWG potwierdzenie uznania reklamacji, dzisiaj dostałem potwierdzenie wysyłki telefonu – niestety z Singapuru :/.

    Generalnie szybciej i mniej kopania się niż z polskimi serwisami gsm, ale zobaczymy co i kiedy przyjdzie i czy nie wpadnę na VAT…

  5. Aktualnie załatwiałem sprawę przez TWG – telefon wysłany kurierem 2 tygodnie temu do:
    iQor Global Services Poland, Sp. z o.o.
    Szajnochy, 85-738 BYDGOSZCZ
    Po 3 dniach dostałem z TWG potwierdzenie uznania reklamacji, dzisiaj dostałem potwierdzenie wysyłki telefonu – niestety z Singapuru :/.

    Generalnie szybciej i mniej kopania się niż z polskimi serwisami gsm, ale zobaczymy co i kiedy przyjdzie i czy nie wpadnę na VAT…

  6. Po 5 miesicach pisania emiali do TWG (dzwonić to sobie można) dostałem w zamian za niedziałajacego HTC M7 zepsutego HOMTOMA H37 za którego musiałem zaplacic VAT.
    TWG – kieruje mnie do sprzedawc a ten po kilku stronach wyjasnień dobrodusznie daje mi 15$ refund. Teraz jestem w niebowzięty.
    KUPUJCIE TELEFONY NA ALIEXPRESS
    STRATA CZASU I PIENIĘDZY 100% PEWNA A ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ „GWARANCJA”

  7. Po 5 miesicach pisania emiali do TWG (dzwonić to sobie można) dostałem w zamian za niedziałajacego HTC M7 zepsutego HOMTOMA H37 za którego musiałem zaplacic VAT.
    TWG – kieruje mnie do sprzedawc a ten po kilku stronach wyjasnień dobrodusznie daje mi 15$ refund. Teraz jestem w niebowzięty.
    KUPUJCIE TELEFONY NA ALIEXPRESS
    STRATA CZASU I PIENIĘDZY 100% PEWNA A ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ „GWARANCJA”

  8. Więc po 2 miesiącach walki, kilkunastu przeprowadzonych chatach z aliexpress, dziesiątkami maili na różne adresy TWG udało mi się dostać zwrot. Oddali kasę na konto sparowane z aliexpress twierdząc że nie mogą dać vouchera na aliexpress ponieważ nie współpracują z nimi więcej. Oddali 100% wartości telefonu przelewem.

  9. Więc po 2 miesiącach walki, kilkunastu przeprowadzonych chatach z aliexpress, dziesiątkami maili na różne adresy TWG udało mi się dostać zwrot. Oddali kasę na konto sparowane z aliexpress twierdząc że nie mogą dać vouchera na aliexpress ponieważ nie współpracują z nimi więcej. Oddali 100% wartości telefonu przelewem.

  10. U mnie to samo. Telefon wysłany do Słubic zgodnie z instrukcją i cisza. TWG nie odpisuje na maile, oddział w PL twierdzi że nie zajmują się telefonami z aliexpress tylko oddział w Chinach. Kilka rozmów z aliexpress przez chat ale nic się nie zmienia, za każdym razem twierdzą że eskalują problem i trzeba czekać.
    Na stronie TWG status cały czas że oczekuje na przesyłkę a dostali telefon już prawie miesiąc temu.
    Co ciekawe już nie można dokupić tej śmiesznej paragwarancji z TWG – zmienili firmę i teraz zamiast TWG jest Allianz.

  11. U mnie to samo. Telefon wysłany do Słubic zgodnie z instrukcją i cisza. TWG nie odpisuje na maile, oddział w PL twierdzi że nie zajmują się telefonami z aliexpress tylko oddział w Chinach. Kilka rozmów z aliexpress przez chat ale nic się nie zmienia, za każdym razem twierdzą że eskalują problem i trzeba czekać.
    Na stronie TWG status cały czas że oczekuje na przesyłkę a dostali telefon już prawie miesiąc temu.
    Co ciekawe już nie można dokupić tej śmiesznej paragwarancji z TWG – zmienili firmę i teraz zamiast TWG jest Allianz.

  12. U mnie to samo. Telefon wysłany w kwietniu, 13 maja 2017 – informacja, że telefon nadaje się do wymiany, mam wybrać za podobną kwotę telefon z 2 sklepów. Wybrałem, a oni 23 czerwca wysyłają mi informację, że wysyłają inny telefon, niż chciałem. ŻENADA. Piszę kolejne maile do Lilian LI, zero odzewu. W końcu po miesiącu 12 lipca 2017 Lilian Li pisze, że wysyłają telefon, który chcę i mam czekać na nr listu. Minęło 20 dni i cisza, brak nr przesyłki, brak telefonu, Lilian Li znowu nie odpisuje na maile. Dziś wysyłam drugi telefon do reklamacji, boję się, że powtórzy się scenariusz. Moim zdaniem to beznadziejna gwarancja, nic nie warta, bo od kwietnia moja żona jest bez telefonu, musiałem jej kupić inny. Ten który dostanę – jeśli dostanę, sprzedam i zapominam o zakupach w Aliexpress. Chińczyki nie dotrzymują słowa, miałem już wcześniej okazje tego doświadczyć.

    • nie zapominaj, tylko po pierwsze: bierz flagowe telefony, które można naprawić w Polsce (używane samsungi, iphone, a przede wszystkim – XIAOMI)
      a po drugie – gwarancję z Allianza, TWG było bardzo awaryjne dlatego zmienili

    • Ja mam identyczną wręcz sytuację. Lilian Li głupia pipa. Tylko u mnie temat od dwóch miesięcy utknął na wyborze zamiennika tych dwóch sklepów. Wysłałem im wszystkie potrzebne dane i cisza. Już nawet ich straszyłem różnymi możliwymi sposobami i dalej nic. Mają wszystko gdzieś.

  13. U mnie to samo. Telefon wysłany w kwietniu, 13 maja 2017 – informacja, że telefon nadaje się do wymiany, mam wybrać za podobną kwotę telefon z 2 sklepów. Wybrałem, a oni 23 czerwca wysyłają mi informację, że wysyłają inny telefon, niż chciałem. ŻENADA. Piszę kolejne maile do Lilian LI, zero odzewu. W końcu po miesiącu 12 lipca 2017 Lilian Li pisze, że wysyłają telefon, który chcę i mam czekać na nr listu. Minęło 20 dni i cisza, brak nr przesyłki, brak telefonu, Lilian Li znowu nie odpisuje na maile. Dziś wysyłam drugi telefon do reklamacji, boję się, że powtórzy się scenariusz. Moim zdaniem to beznadziejna gwarancja, nic nie warta, bo od kwietnia moja żona jest bez telefonu, musiałem jej kupić inny. Ten który dostanę – jeśli dostanę, sprzedam i zapominam o zakupach w Aliexpress. Chińczyki nie dotrzymują słowa, miałem już wcześniej okazje tego doświadczyć.

    • nie zapominaj, tylko po pierwsze: bierz flagowe telefony, które można naprawić w Polsce (używane samsungi, iphone, a przede wszystkim – XIAOMI)
      a po drugie – gwarancję z Allianza, TWG było bardzo awaryjne dlatego zmienili

    • Ja mam identyczną wręcz sytuację. Lilian Li głupia pipa. Tylko u mnie temat od dwóch miesięcy utknął na wyborze zamiennika tych dwóch sklepów. Wysłałem im wszystkie potrzebne dane i cisza. Już nawet ich straszyłem różnymi możliwymi sposobami i dalej nic. Mają wszystko gdzieś.

  14. Panowie, prawdopodobnie wykupiona gwarancja np. smartfona 18-25 dolców to typowe naciąganie. Oni doskonale wiedzą, że możemy im „skoczyć”. Co możemy zrobić, wynająć adwokata w chinach ? Ja reklamowałem smartfona w maju. Wysłałem na adres do Słubic. Po 30 dniach dostałem maila,że mój telefon jest do wymiany. 5 minut później poinformowano mnie abym wysłałem do nich nr zamówienia w sklepie {zrzut ekranu}. To było 2 czerwca i do tej pory cisza. Wysyłałem maile na te adresy i nic, bez odzewu. Nie mam mojego starego smartfona ani nowego.

  15. Panowie, prawdopodobnie wykupiona gwarancja np. smartfona 18-25 dolców to typowe naciąganie. Oni doskonale wiedzą, że możemy im „skoczyć”. Co możemy zrobić, wynająć adwokata w chinach ? Ja reklamowałem smartfona w maju. Wysłałem na adres do Słubic. Po 30 dniach dostałem maila,że mój telefon jest do wymiany. 5 minut później poinformowano mnie abym wysłałem do nich nr zamówienia w sklepie {zrzut ekranu}. To było 2 czerwca i do tej pory cisza. Wysyłałem maile na te adresy i nic, bez odzewu. Nie mam mojego starego smartfona ani nowego.

  16. Ta gwarancja jest nic nie warta
    pod nr telefou 790 855 422 cisza wyłączony całkowicie, włącza się poczta próbuje juz od 10.07.2017 łacznie ponad 50 razy tam dzwoniłem wiec piepszenie ze w końcu ktoś odbierze jest warte tyle ile ta chińska gwarancja. Paczka z numerem Service Request Number 026061XX dotarła do nadawcy 12.07.2017 (odebrał Jurek) dzis jest 31.07 i zero odzewu. Zaoszzedzone 300 zł nijak ma sie do obsługi
    na paczke czeka sie 3 tygodnie gwarancji brak mimo wykupienia czegos tam niesprecyzowanego pod chwytliwa nazwą gwarancja.
    Aliexpress to nadaje sie do kupowania kabelka USB albo breloczka za 1 $ reszta jest wporzadku do mementu kiedy sie placi potem to juz problem tego kto kupił

  17. Ta gwarancja jest nic nie warta
    pod nr telefou 790 855 422 cisza wyłączony całkowicie, włącza się poczta próbuje juz od 10.07.2017 łacznie ponad 50 razy tam dzwoniłem wiec piepszenie ze w końcu ktoś odbierze jest warte tyle ile ta chińska gwarancja. Paczka z numerem Service Request Number 026061XX dotarła do nadawcy 12.07.2017 (odebrał Jurek) dzis jest 31.07 i zero odzewu. Zaoszzedzone 300 zł nijak ma sie do obsługi
    na paczke czeka sie 3 tygodnie gwarancji brak mimo wykupienia czegos tam niesprecyzowanego pod chwytliwa nazwą gwarancja.
    Aliexpress to nadaje sie do kupowania kabelka USB albo breloczka za 1 $ reszta jest wporzadku do mementu kiedy sie placi potem to juz problem tego kto kupił

  18. Witam. Dostałem nr przesyłki adres do firmy chl logistik słubice, wysłałem 7 lipca 2017, paczka została odebrana 10 lipca 2017. Do dnia dzisiejszego cisza. Próbowałem dodzwonić się pod podany nr telefonu z maila +48 790 855 422 oczywiście tel nieaktywny, wysłałem maila do tej firmy, i jak się można domyślić ciszaaa do dnia dzisiejszego. Co mam robić iść na policję, czekać dalej?

  19. Witam. Dostałem nr przesyłki adres do firmy chl logistik słubice, wysłałem 7 lipca 2017, paczka została odebrana 10 lipca 2017. Do dnia dzisiejszego cisza. Próbowałem dodzwonić się pod podany nr telefonu z maila +48 790 855 422 oczywiście tel nieaktywny, wysłałem maila do tej firmy, i jak się można domyślić ciszaaa do dnia dzisiejszego. Co mam robić iść na policję, czekać dalej?

  20. Wysłałem tablet na gwarancję do CHL Logistic. Dostałem potwierdzenie odbioru w dniu 13.06.2017. Ponoć wymiana miała trwać 10 dni. Dziś mija 12 dzień roboczy i nie dostałem ani tabletu ani żadnej informacji zwrotnej. Z kim mam się kontaktować aby uzyskać jakieś informacje?

    • bo nie dają. cieżko sie z nimi skontaktować, ale naprawią i odeślą 🙂 trzeba czekać

    • Byłem dzisiaj u rzecznika praw konsumenta. Zalecił mi żeby kontaktować się z CHL Logistik. Zaraz napiszę maila. Mam potwierdzenie odbioru. Mają 14 dni na odpowiedź. Jak nie odpowiedzą sprawa idzie na Policję jako przywłaszczenie mienia.

  21. Wysłałem tablet na gwarancję do CHL Logistic. Dostałem potwierdzenie odbioru w dniu 13.06.2017. Ponoć wymiana miała trwać 10 dni. Dziś mija 12 dzień roboczy i nie dostałem ani tabletu ani żadnej informacji zwrotnej. Z kim mam się kontaktować aby uzyskać jakieś informacje?

    • bo nie dają. cieżko sie z nimi skontaktować, ale naprawią i odeślą 🙂 trzeba czekać

    • Byłem dzisiaj u rzecznika praw konsumenta. Zalecił mi żeby kontaktować się z CHL Logistik. Zaraz napiszę maila. Mam potwierdzenie odbioru. Mają 14 dni na odpowiedź. Jak nie odpowiedzą sprawa idzie na Policję jako przywłaszczenie mienia.

  22. Czy paczkę wysyła się do Polski? Czy mamy możliwość udzielenia gwarancji osobie której sprzedaliśmy telefon?

  23. Czy paczkę wysyła się do Polski? Czy mamy możliwość udzielenia gwarancji osobie której sprzedaliśmy telefon?

  24. Ta gwarancja jest beznadziejna, 2 tygodnie temu dostałem od nich wiadomość że dostanę voucher na 145 USD w ramach gwarancji i do tej pory nic, jedyne co potrafią odpisać to „Please wait!”

    • Mam prośbę o informację: dokąd wysyłałeś paczkę na gwarancji, czy do jakiejś lokalizacji w Polsce czy poza ? Tak pytam, bo próbuję rozeznać jaki w ogóle jest koszt kuriera, czy to się opłaci.

  25. Ta gwarancja jest beznadziejna, 2 tygodnie temu dostałem od nich wiadomość że dostanę voucher na 145 USD w ramach gwarancji i do tej pory nic, jedyne co potrafią odpisać to „Please wait!”

    • Mam prośbę o informację: dokąd wysyłałeś paczkę na gwarancji, czy do jakiejś lokalizacji w Polsce czy poza ? Tak pytam, bo próbuję rozeznać jaki w ogóle jest koszt kuriera, czy to się opłaci.

  26. Czy ta sama gwarancja przechodzi na nowy telefon i działa rok od czasu kupienia tego pierwszego?

    • Nie. Kupujesz telefon, musisz dokupić gwarancję (o ile jest dostępna). Masz rok czasu na ten jeden telefon. Kupujesz nowy telefon, musisz dokupić nową gwarancję.

  27. Czy ta sama gwarancja przechodzi na nowy telefon i działa rok od czasu kupienia tego pierwszego?

    • Nie. Kupujesz telefon, musisz dokupić gwarancję (o ile jest dostępna). Masz rok czasu na ten jeden telefon. Kupujesz nowy telefon, musisz dokupić nową gwarancję.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.