Jak otworzyć spór na GearBest?
Czasami w życiu przychodzi taki moment, że… nic nie przychodzi. Albo przychodzi wadliwe. Albo się psuje po pewnym czasie użytkowania. Co wtedy zrobić? Co poradzić? Jak żyć?
Na GearBest obowiązuje roczna gwarancje (dokładnie 360 dni), a więc macie sporo czasu na testowanie produktu. Nie jest to co prawda dwa lata jak w polskich sklepach, ale myślę, że jest to ciągle lepsza opcja niż na AliExpress – gdzie za gwarancję trzeba dopłacić (nierzadko również 5-cioma gwiazdkami, co już mi się zdarzyło).
Jeśli produktu nie otrzymamy, mamy pełne prawo do założenia sporu transakcyjnego. Warto jednak dobrze prześledzić numery trackingowe, bo być może paczka tak naprawdę jest na naszej poczcie – coraz częściej dochodzą nas pogłoski o zbyt leniwych listonoszach, którzy wolą zostawić awizo jak targać chińskie zakupy Kowalskiego. Nie zostaniemy również z produktem wadliwym – wtedy trzeba zrobić dokładne zdjęcia lub filmy, które ukażą w całości i dokładnie wadę produktu, a następnie założyć spór. Pierwszym takim etapem jest TICKET, czyli swego rodzaju pisemna reklamacja 'on-line’.
Jak założyć TICKETa:
- Ze strony głównej wybieramy zakładkę 'My Account’, a następnie 'My Tickets’:
- Strona przenosi nas do zakładki 'My Tickets’, gdzie będziemy mieć nasz reklamacje (ja już mam dwie, u Was to pole będzie puste). Jak widać na załączonym obrazku, możemy sortować sobie dowolnie Tickety oraz wyświetlają nam się ostatnie komunikaty w głównych okienkach 'Subject’.
Następnie w prawym rogu trzeba kliknąć napis 'Tickets’ – przeniesie nas wtedy do czystego blankietu, który trzeba wypełnić wg instrukcji poniżej. Jednak najpierw system spyta się nas, w jakim języku chcemy być obsługiwani:
Następnie uzupełniamy blankiet: - Po uzupełnieniu i wysłaniu Ticketa, strona przenosi nas do podsumowania operacji, gdzie jest napisane, że serwis odpowie na naszą reklamację w ciągu 1 dnia roboczego za wyjątkiem dni wolnych i wakacji. Pamiętajcie, aby podać prawidłowy email – będziecie dostawać również odpowiedzi na Tickety na email.Tak wygląda nasz Ticket na liście:
- Po uzyskaniu pomocy, należy zamknąć spór poprzez przycisk 'Close&Rating’. Możemy wtedy wypowiedzieć się na temat obsługi, wysyłki oraz samego produktu. Ocenianie zamówień dodaje nam punkty GB, które możemy przełożyć na zniżki na zakupy (przypominam, że 50 punktów = $1 zniżki).
Spór poprzez Paypal
Jeżeli za zakupy na GearBest płacimy poprzez PayPal, to tam również mamy możliwość otwarcia sporu. Dokładniej będziemy korzystali z Centrum rozstrzygania sporów.
Aby rozpocząć spór, z listy płatności na karcie podsumowania, musimy wybrać pozycję o nazwie GearBest, która kwotą odpowiada zakupowi, do którego chcemy otworzyć spór. Wówczas klikamy przycisk „zgłoś problem”.
W kolejnym oknie podajemy powód dla którego otwieramy spór:
Teraz w zależności od wyboru, zobaczymy różne opcje. Kolejne okna prowadzą nas krok po kroku i wszystko tłumaczą. Musimy podać kwotę zwrotu, opis i wybrać szczegóły problemu z dostępnych opcji.
W razie problemów ze sporami na GearBest, zapraszamy na nasze forum dyskusyjne do działu GearBest.
GEARBEST to oszuści . Nie nabierajcie sie na zakupy w tym miejscu.
GEARBEST to oszuści . Nie nabierajcie sie na zakupy w tym miejscu.
Witam, a jak zrobic spór ozwrot pieniedzy przelanych przez Przelewy24??
Też mnie to interesuje. Też płaciłem przez przelewy24.
Witam, a jak zrobic spór ozwrot pieniedzy przelanych przez Przelewy24??
Też mnie to interesuje. Też płaciłem przez przelewy24.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.