Xiaomi M187 Youth Edition Hulajnoga elektryczna – Recenzja

0
1830

 

Xiaomi M187 (Youth Edition) Mijia Scooter

Przyznam się, że jest to mój pierwszy pojazd elektryczny i mimo wielkiego sceptycyzmu, podbił moje serce. Można dopatrzeć się kilku wad, ale mimo wszystko ta hulajnoga daje dużo frajdy!

2. Wygląd Xiaomi M187

Jak już wyżej wspomniałem, różnicy między tymi dwoma pojazdami elektrycznymi nie ma żadnej. No, chyba że wagowo – M365 jest o 1kg cięższa.

Cóż można o jej wyglądzie powiedzieć. Wygląda jak typowa hulajnoga. Nie wzbudza żadnych podejrzeń. Waga 12kg subiektywnie mówiąc to niedużo. Składane ramię to bardzo dobre rozwiązanie, znacznie ułatwia transport. Nie trzeba nic odkręcać, trwa to szybciej niż odczepienie butów snowboardowych od deski.

xiaomi mijia m187 electric scooter hulajnoga elektryczna recenzja porównanie m365

Wyświetlacz, deska rozdzielcza czy panel kontrolny jest symboliczny. Znajduje się na nim tylko włącznik i cztery diody led, które symbolizują poziom naładowania baterii. Każda kropka to około 20% baterii. Dodatkowo gdy hulajnoga jest włączona, można wcisnąć raz przycisk power by przejść w tryb oszczędzania baterii – największe odzyskiwanie baterii, ograniczona prędkość maksymalna i ostrzejsze hamowanie. Tryb ten objawia się świeceniem ostatniej diody na zielono.

xiaomi mijia m187 electric scooter hulajnoga elektryczna recenzja porównanie m365

Hulajnoga posiada również lampkę LED 1.1W, która świeci zadziwiająco jasno. Można ją włączyć na stałe wraz z tylną lampką.

Poza tym na kierownicy znajdziemy też dzwonek. Głośny, ale początkowo nie chciał w ogóle dzwonić. Nie wiem dlaczego. Jak się rozpracował to zaczął wydawać swój dźwięk. Pstryczek dzwonka służy też jako zaczepienie ramienia po złożeniu hulajnogi. Mimo, że jest to plastikowy element to wydaje się być dość solidny i póki co nie przejawia żadnych luzów. Gripy bardzo wygodne i miękkie. Lepsze nawet niż w moim rowerze. Najsłabszym elementem wydaję się być tutaj manetka hamulca tarczowego. W pełni plastikowy mechanizm sprawia wrażenie jakby za chwilę miał pęknąć, ale po 100km nadal działa jak trzeba. Pojawił się delikatny luz.

xiaomi mijia m187 electric scooter hulajnoga elektryczna recenzja porównanie m365

Element na powyższym zdjęciu to nic innego jak manetka gazu. Wciskamy ją po uprzednim odepchnięciu i rozpędzeniu się do 5km/h, by ruszyć. To nią regulujemy prędkość. Całkowite puszczenie powoduje hamowanie silnikiem i odzyskiwanie baterii.

xiaomi mijia m187 electric scooter hulajnoga elektryczna recenzja porównanie m365

Podest, podstopnica czyli to miejsce na którym stoimy zapewnia bardzo dużą stabilność. Wykonane jest to z pikowanej gumy. Stopy nie ślizgają się. Można bezpiecznie jeździć nawet boso. Oczywiście nie zabrakło też miejsca na logo Mijia – bardzo ładnie wkomponowane moim zdaniem. Jak też widzicie zapewne, hulajnoga posiada również stópkę, dzięki której nie trzeba opierać jej nigdzie. Stoi tam gdzie chcesz, zawsze wtedy kiedy chcesz 😉

xiaomi mijia m187 electric scooter hulajnoga elektryczna recenzja porównanie m365

Tył to plastikowy błotnik, który NIE PEŁNI FUNKCJI HAMULCA JAK W ZWYKŁEJ HULAJNODZE. Próbując hamować poprzez naciśnięcie stopą na niego, może doprowadzić do jego złamania! Poza tym jak widać, M187 wyposażona jest w hamulec tarczowy. Zalecam wykonanie jego regulacji przed pierwszą jazdą. Instrukcja również to zaleca. Koło musi obracać się swobodnie, a tarcza nie może być hamowana przez klocki. Dopiero po regulacji śrub imbusowych (klucze są dołączone w zestawie) można odbyć pierwszą jazdę. Dlaczego tak? Ponieważ ocierające klocki zmniejszają znacznie dystans jaki może pokonać hulajnoga. W moim przypadku było to prawie 8km! Do tego zalecam też napompowanie kół aż będą twarde. Znacznie łatwiej się jedzie, silnik nie musi pracować na wysokich obrotach, a to przekłada się na mniejsze zużycie baterii, co oznacza nic innego jak większy dystans do pokonania na jednym ładowaniu.

xiaomi mijia m187 electric scooter hulajnoga elektryczna recenzja porównanie m365

Przednie koło to napęd. Jest tutaj umieszczony silnik o mocy znamionowej 250W, który może maksymalnie wygenerować moc 500W. Istnieje też możliwość zmiany softu w tej hulajnodze, która zwiększa moc i maksymalną prędkość. Niestety są też minusy tego zabiegu. Jednym z nich jest choćby utrata gwarancji, grzanie się baterii i zmniejszona jej żywotność. Co więcej mimo, że pojedziemy szybciej, to krócej.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here